Nils Lutfågel - Mitt liv, mitt allt.

Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Utflykten

Av Nils Lutfågel - 6 april 2015 15:20

Nu har jag kommit hem från utflykten, vi var i skogen och grillade korv med mormor och morfar. Det var trevligt.


Vi började med att gå en 2,2 kilometersrunda inne i skogen, det kunde slutat riktigt illa. Jag blev extremt kissnödig efter ungefär halva rundan och skulle gå en bit in i skogen för att ingen skulle se mig. Efter att ha kissat drog jag på mig mina byxor igen och vände mig om och där satt en grupp pensionärer och bara tittade på mig. Jag blev rädd och sprang för livet. Tyvärr sprang jag åt fel håll och väldigt långt. Jag var vilse, ensam och rädd. Jag kände på mig att detta kommer gå åt helvete och började tänka ut olika sätt för att bli hittad men bestämde mig för att först klättra upp i en tall för att kolla läget, jag letade upp den högsta tallen jag kunde hitta och klättrade så långt upp som möjligt. Jag kunde se hela vägen hem till Flenstuna och visste att det var det hållet jag skulle gå. Nu kom nästa problem, hur skulle jag komma ner? Jag började försiktigt klättra ner och efter en stund tog grenarna slut. Efter en stunds velande bestämde jag mig för att hoppa ner i den mjuka löv/barrhögen som var under mig. Det skulle jag ej ha gjort, den var varken mjuk eller skön. Det var en myrstack :( 


Kliandes och stickandes begav jag mig på väg mot samlingsplatsen och hittade mormor o morfar direkt och tänkte att de måste varit jätterädda och ledsna över att jag varit försvunnen. Kanske hade de ringt polisen eller militären för att leta upp mig? Nä, de visste inte att jag hade varit borta. 


Efter skräckupplevelsen med att gått vilse, pensionärerna, tallen och myrorna skulle vi nu grilla. Morfar, som ser lite dåligt trots sina decimetertjocka glasögen, skulle tända grillen och sprutade då all tändvätska på mig. Men tur i oturen så tände han aldrig eld på mig. 

Korven blev till slut väldigt god, lite bränd men helt klart ätbar med en liter ketchup. 


Jag överlevde detta äventyr och stinker nu tändvätska, ska väl in och duscha lite sedan ska jag ladda upp inför matchen ikväll. Jag skriver efter matchen ikväll. 


Med tändvätskande hälningar


Nils Lutfågel


"Hellre ett dopp i myrstacken, än en platt fall på backen"



Gilla mig på Facebook

Följ mig på Twitter

Nils Lutfågel - Mitt liv, mitt allt.

Följ min blogg med Bloglovin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nils Lutfågel - 23 april 2015 12:30

Hejsan plejsan   Det var ett tag sedan jag skrev här, det är för att jag hittat en sida som man kan tjäna pengar på, så jag har inte haft tid att skriva här. Jag är pengakåt.   Igår morse när jag skulle gå till skolan hittade jag en ryggsäck ...

Av Nils Lutfågel - 15 april 2015 19:31

Idag har jag varit i skolan, det var trevligt. De spelade in en film i skolan och jag som är en självskriven stjärna borde vara självklar huvudroll. Ingen höll med mig.  Jag försökte smyga med mig in i filmen men varje gång blev jag upptäkt. Jag st...

Av Nils Lutfågel - 13 april 2015 18:26

Farfar ringde mig precis, han var jättearg. Inte på mig denna gången utan på farmor. Hon ville inte sälja min guldfisk till honom och han hade blivit så arg att han sprang ut till sin bil och körde iväg till Kävlinge. Egentligen är det bara två probl...

Av Nils Lutfågel - 13 april 2015 13:21

Idag när jag kom till skolan var det någon som hade sprutat grädde på hela mitt skåp. Jag trodde direkt att det var någon som tyckte om mig väldigt mycket då jag älskar grädde mer än något annat i världen men efter att ha slickat på mitt skåp en stun...

Av Nils Lutfågel - 12 april 2015 13:01

Som ni röstade i omröstningen så gick jag precis in till Gudrun för att prata om Gud, först ville hon inte släppa in mig men efter ca. 1000 ringningar på dörren så öppnade hon till slut. Jag slog mig ner i soffan och förklarade exakt som det låg till...

Omröstning

Vad ska jag göra imorgon?
 Prata med farfar
 Prata med farmor
 Ringa polisen och anmäla farfar

Reklam

Fråga mig

1 besvarad fråga

Reklam

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards